Partij voor Zeeland < PvZ Nieuws 2011 < Persbericht: Johan Robesin gisteren in TV-programma “Eén Vandaag”
Persbericht: Johan Robesin gisteren in TV-programma “Eén Vandaag” PDF Afdrukken E-mailadres
Nieuws 2011
donderdag 29 december 2011 11:48

Gisteravond (woensdag 28 december) was in het  t.v.-programma “Eén Vandaag- Wind mee. Wind tegen” (AVRO, 18.15 uur Ned. 1) een reportage te zien over hoe fractievoorzitter Johan Robesin van de Partij voor Zeeland (PvZ) denkt over de ontpolderafspraken tussen Nederland en Vlaanderen en de rol van staatssecretaris Henk Bleker, die er alles aan doet om te voorkomen dat de zeedijk van de Hedwigepolder  wordt doorgestoken.

Het Zeeuwse Statenlid was “ingedeeld” in de categorie “Wind mee” vanwege zijn jarenlange, niet aflatende strijd tegen de ontpolderplannen voor Zeeland en zijn optimisme, dat van ontpoldering van de Hedwigepolder nimmer sprake zal zijn. Hij bewondert Staatssecretaris Henk Bleker (LEI) om zijn vasthoudendheid bij het zoeken naar alternatieven en is ervan overtuigd dat deze in januari 2012 komt met een gedegen plan van aanpak, waar Vlaanderen mee akkoord zal gaan. “Premier Marc Rutte heeft mij maximale inzet van dit kabinet beloofd

tegen het prijsgeven van Zeeuwse polders aan de zee. Daar put ik mijn optimisme uit”, aldus de PvZ-voorman.

29.12.2011

Heeft u de uitzending gemist? Klik op de link en bekijk het item!